Ezeket meg ki választotta meg? - Interaktív Workshop
A legújabb nagymintás (5000 fő), reprezentatív, személyes adatfelvétellel készült közvélemény-kutatás eredményeinek segítségével a workshopunkon körüljárjuk, hogy milyen a "tipikus" Fidesz, Momentum vagy MKKP szavazó.
A játék segítségével láthatóvá tesszük miben hasonlítanak vagy térnek el egyes pártok szavazótáborai. Egy klasszikussal élve bemutatjuk: több köt össze minket, mint ami elválaszt.
A Halálcsillagon túl. A Star Wars univerzum politikai és társadalmi jelenségei – Interaktív Workshop
Állandó vitatéma a közbeszédben, hogy adott politikai erő ezért vagy azért csinál rosszul valamit. Ugyan elsőre egyszerűnek tűnhet jó döntéseket hozni a közélet világában,
de valójában a politikai döntéseket nem könnyű meghozni. Az először remek ötletnek tűnő döntéseket is keresztülhúzhatja egy-egy váratlan fordulat vagy egy másik szereplő ellentétes akarata.
A Polémia Intézet egy interaktív workshopra invitál, hogy bemutassa, nem is olyan könnyű meghozni ezeket a politikai döntéseket, és a korábban jónak tűnő döntéseink végül sokszor rajtunk kívülálló okok miatt nem is biztos,
hogy sikerre vezetnek. A további izgalmakért: a játék a Star Wars univerzumában zajlik és a történet irányát a közönség szavazással alakítja.
Bullying az ONLINE és az OFFLINE térben - ingyenes kiadvány
Elkészítettünk az Igazgyöngy Alapítvány számára egy anyagot, amellyel saját pedagógusaiknak segíthetnek felismerni a bullying online és offline formáit, valamint azt, hogy milyen jogi lépéseket tehetnek, ha a párbeszéd már nem megoldás. Továbbá, hogy milyen játékokkal segíthetnek a fiataloknak megérteni azt, hogy mi kerülhet ki róluk az internetre és mi nem.
Itt elérheted a kiadványt!
Nem, nem soha!... Vagy mégis? – Parlament szimuláció
A Polémia Intézet Trianon emlékét feldolgozó parlament-szimulációs játékában azt modellezzük, hogy mi történne, ha dönthetnénk arról, hogy visszakapjuk-e a korábban elcsatolt területeket.
Ahogy az életben és a politikában már megtanultuk, minden döntésünknek ára van. Vajon mit mernénk beáldozni egy-egy területért?
Az vagyok, amit fogyasztok (a médiában) – Politika-szimulációs játék
A XXI. század új információgyűjtési mechanizmusai nem csupán új szocializációs formák kialakulását eredményezték, hanem az internet és a közösségi média terjedésével a hírfogyasztás is átalakult.
Az egyének hajlamosak buborékban élni, s ez a buborék a hírfogyasztásukat, tájékozódásukat, sőt sokszor még baráti körük összetételét is meghatározza.
Hasznosak-e a buborékok és ha igen, akkor mire használhatjuk őket? Vagy kizárólag káros jelenségről lenne szó? A workshop célja a kérdés körbejárása egy rövid előadás és egy interaktív játék segítségével.
Privatizálj okosan! - Interaktív társasjáték
A Gazdálkodj okosan gondolom megvan… És a gilisztások? A rendszerváltás körüli vérremenő viták, Torgyán József, gazdatüntetők és többiek… ez a játék most róluk szól!
A rendszerváltás során a meglévő tőkédből és a régi rendszerből származó kártérítésből szeretnél minél nagyobb tőkét kovácsolni, elérni egyéni céljaidat, hogy sikeres legyél a harmadik köztársaságban.
Ehhez minél jobban kell forgatnod a pénzed, esetleg eladni a kárpótlási jegyeid vagy pont felvásárolni valakitől. Nem tudni mennyit fognak érni, csak azt, hogy a földárveréseken az erősebb fog győzni.
Ne add fel! Lehet te leszel a privatizáció legnagyobb nyertese!
Harmadik műszak. Láthatatlan munka a háztartásban és azon túl - Interaktív workshop
Főzés, mosás, takarítás, gondoskodás és a család életének megszervezése – a munkahelyen elvégzett feladatok után tornyosuló tennivalók, amiket nagyrészt ma is nők végeznek, fizetetlenül.
Mitől láthatatlan a házimunka? Mi köze ennek a kapitalizmushoz? Mit nevezünk érzelmi munkának, hol vannak a határai? Hogyan erősíti a láthatatlan munka a nemek közötti egyenlőtlenségeket? És mit tehetünk ellene társadalmi szinten?
Gyere és keressünk közösen választ ezekre a kérdésekre interaktív workshopunkon!
Tényleg balliberális vagy? Most kiderül! - Interaktív Politikai szótár
Mit jelent jobb vagy baloldalinak lenni? Létezik egyáltalán baloldaliság? Mást jelentett ez 10 éve mint ma? És mit jelent a fogalom a politikatudomány szerint és az általános közbeszédben?
Hogyan adaptálódnak ezek az ideológiák a XXI. századi Magyarországon az új trendekhez? Erre keressük a választ a Polémia Intézet interaktív játékában, ahol a résztvevők a főbb ideológiákat játékos módon ismerhetik meg.
Induktív politikai szótár - Interaktív workshop
Előfordult már veled, hogy nem értettél egy politikai fogalmat egy cikkben vagy videóban? Vagy hogy azt érezted, a politika világa mintha nem is magyarul lenne? Játékos workshopunkon veletek együtt fejtjük meg a közéletben legalapvetőbb fogalmakat.
Elnöki ügy - Interaktív workshop
Hogy lehet az, hogy ma inkább személyekre, mint pártokra szavazunk? Hogy emelkedtek ki a politikai vezetők a pártjaikból? Létezik racionális választó, aki a pártprogramokat mérlegelve szavaz?
Workshopunkon megismerkedünk a politikai messiás, a prezidencializáció, perszonalizáció és mediatizáció fogalmával játékos kvíz és csoportfoglalkozás keretében.
Politikatörténet könnyedén! - Politikai helytörténeti séták a Polémiával
A Polémia Intézet helytörténeti sétáinak célja, hogy a résztvevők jobban megismerjék a rendszerváltás és az azóta eltelt időszak történetét közéleti szempontból.
A sétáinkon interaktív módon tudnak a résztvevők kapcsolódni az eseményekhez, mélyebb ismereket szerezve a közelmúlt politikai eseményeiről és jobban megismerik Budapestet is, miközben jó hangulatban a friss levegőn vannak.
Hiszünk benne, hogy példákon és gyakorlati elemekkel tarkítva a legkönyebb tanulni. A sétákat társadalomtudósok vezetik, így a szakmai felkészültség garantált.
Jelenleg három útvonalat dolgoztunk ki:
1. Disznófejű nagyurak: Várkert bazár - Budai várpalota - Sándorpalota - Karmelita kolostor - Lánchíd - Las Vegas Casino - Játékidő: 1 óra 30 perc
2. Kormányok évről évre: Bálna - Pesti Vigadó - Parlament - Fehér ház - Jászai Mari Tér (Nagy Imre szobor) - Játékidő: 1 óra 30 perc
3. Székházkörút - MSZMP SZÉKHÁZ - FKGP SZÉKHÁZ - MSZP SZÉKHÁZ - MTV SZÉKHÁZ - FIDESZ SZÉKHÁZ - Játékidő: 2 óra
ELŐKÉSZÜLETBEN!
A demokrácia gyilkosa – Interaktív Workshop
A jól ismert gyilkosos játék nyugati demokráciák működését mintázó verziója.
Tündevér. A Witcher univerzum politikai és társadalmi jelenségei – Interaktív Workshop
A méltán népszerű Halálcsillagon túl című Star Wars tematikájú játékunk új verziója, a Witcher világába csomagolva!
Kultúra-kisajátítás a mindennapi életben – Interaktív Workshop
Ciki indiánnak öltözni farsangkor? Kínos, ha tetszik az indiai szári és a mexikói halotti maszkfestés vagy a raszta? Határokon túlnyúlnak az egyes kultúrák, kultúrkörök termékei, vagy egy globális társadalom eszközkészetének is betudhatók? Interaktív workshopunkon erre keressük a választ.